Jak pewnie wiecie, dosłownie przed chwilą na Gamefound wystartowała kampania Lans Macabre Publishing, dzięki której wydany zostanie system “Echa”. Czym są Echa? W skrócie to dramat Sci-Fi oparty o cykl Algorytmy Wojny autorstwa Michała Cholewy.
Dystopijny dramat Sci-Fi
Jeśli jednak nigdy nie mieliście, kontaktu z Algorytmami, już tłumaczę, z czym to się je. Akcja gry toczy się w 2208, kiedy ludzkości udało się opracować technologię pozwalającą na podróże międzygwiezdne i rozpocząć kosmiczną kolonizację. Nie jest to jednak świat powszechnej szczęśliwości. SI które jeszcze do niedawna wspomagały ludzkość, zbuntowały się i wypowiedziały ludziom bezwzględną wojnę, która zredukowała ich populację o przeszło 90%. Co gorsza, SI chociaż pokonane, nie zniknęły całkowicie, zamiast tego kryją się i czekają na dogodny moment do kontrataku. Ludzie jak to ludzie, jeśli chodzi o wybijanie się, doskonale radzą sobie bez jej pomocy. UE, USA i Imperium (Chiny) są w stanie permanentnego konfliktu zbrojnego o zasoby. I do tego właśnie świata trafiają gracze.
Jak zapewne się domyślacie, świat gry jest w tym wypadku miejscem szalenie niebezpiecznym, pełnym nieufności, paranoi i depresyjnych klimatów. Mimo istnienia organizmów politycznych większość ludzi żyje w mniejszych grupach: na statkach kosmicznych, w koloniach czy też w oddziałach i to wobec nich czuje w pierwszej kolejności lojalność. Otwiera to kolejne tematy, które mogą pojawić się na sesjach: relacje i konflikty w odizolowanych środowiskach.
Trzy słowa o mechanice
Jeśli chodzi o kwestie mechaniczne to Echa korzystają z silnika PbtA. Testy wykonywane są za pomocą rzutu 2k6 zmodyfikowanego o wartość cechy przypisanej do danego ruchu. Dodatkowo w systemie występuje system Atutów, czyli dodatkowych korzyści wynikających z wykształcenia, doświadczenia, czy wrodzonych talentów bohatera. Atuty można dodatkowo rozwinąć w dające jeszcze większe korzyści biegłości.
W grze znajdą się również mechaniki obrażeń, stresu (i powiązanej z nim desperacji), paranoi oraz relacji i zgrania.