.The World Anvil Publishing rozpoczęło na Kickstarterze kampanie swojego nowego RPGowego projektu – Bitter Chalice.

Bitter Chalice – o co chodzi?
Bitter Chalice to przygodowa gra fabularna osadzona w dystopijnym świecie fantasy. Akcja rozgrywa się w Blighted Lands, które otaczają miasto Vathan. Jeszcze do niedawna była to kwitnąca i pełna życia metropolia. Teraz jednak na skutek klątwy jego mieszkańcy są skazani na życie pełne pragnienia, głodu i szaleństwa.
Nie należy jednak patrzeć na Bitter Chalice jak na kolejnego openworldowego RPGa. Według zapowiedzi twórców jest to bardziej campaign box. W efekcie otrzymujemy wcześniej przygotowaną historię, którą rozgrywamy według specjalnie napisanych dla niej zasad.
Tutaj jednak trzeba uczciwie zaznaczyć, że jest to zalecany, ale nie jedyny możliwy sposób prowadzenia rozgrywki. W pudełku z grą znajdziemy: podręcznik zawierający pełne zasady prowadzenia rozgrywki, 120 stronicowy podręcznik z historią świata gry i 60 stronicową broszę ze wspomnianą już wyżej kampanią.
Wróćmy jednak na chwilę do historii świata gry. Jak już wspomniałem, akcja rozgrywki toczy się w okolicy miasta Vathan, które swój dobrobyt zawdzięczało Świętej wodzie (Holy Water). Była ona jednak również, obiektem pożądania władców Zjednoczonych Kościołów (The United Churches) z przyległych królestw. Które żeby ją zdobyć, zorganizowały szereg krucjat. W ich wyniku lud Vathanu popadł w obłęd.
Ażeby oddzielić się od dotkniętych klątwą mieszkańców miasta, zbudowano mury oddzielające okolice miasta od reszty świata. Władzę nad nimi sprawuje The Company of the Veil. Tutaj właśnie pojawiają się bohaterowie graczy, którzy w pogoni za wiedzą, relikwiami i Świętą wodą, krok po kroku będą odkrywać tajemnice stojące za upadkiem miasta.
Jak w to grać?
Rozgrywka w Bitter Chalice skoncentrowana jest na eksploracji i walce o przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku. Gracze będą korzystać z mapy, za pomocą której będą po kolei zwiedzać kolejne obszary Blighted Lands i odkrywać znajdujące się w nich lokacje. Każda z lokacji ma posiadać swoje własne wyzwania, spotkania z NPC, sekrety i tajemnice do odkrycia. A to co zrobimy w jednej z nich, może oddziaływać na wydarzenia w innych.
Celem gry nie jest jednak odwiedzenie każdej z nich. Według zapowiedzi twórców w wersji ekspresowej ukończenie gry zajmie około 10 sesji. Ci którzy będą jednak chcieli zajrzeć do każdej lokacji, muszą szykować się na około 40 sesji. Przy czym gotowa fabularyzowana kampania ma zająć 3-6 sesji. W grze dostępny będzie też tryb solo.
Na stronie twórców dostępny jest preview systemu. Dodatkowo w ramach zbiórki możecie kupić świetne, wcześniejsze gry studia The World Anvil Publishing: Broken Tales oraz Dead Air, a także mającą się wkrótce ukazać Valraven: Chronicles of Blood and Iron.